Treceți la conținutul principal

Salam de biscuiti - prajitura copilariei mele #Rama

Sa vedem daca va tentez! 


Ingrediente:
500 gr biscuiti
350 gr zahar
8 linguri de apa
50 gr cacao
150 gr margarina Rama Maestro sau Rama cu unt
Un praf de sare
Vanilie, esenta de migdale, esenta de rom
Fructe confiate, dulceata, rahat, nuci, orice va place, combinatiile pot fi multiple



Etape de preparare:
Pentru plus de gust biscuitii i-am dat la cuptor si i-am rumenit usor pentru ca erau mult prea “blonzi” si parca si putin “trasi”, apoi i-am marutit cu degetele.

Pe foc am pus la caramelizat zaharul si apa in timp ce am frecat spuma margarina cu cacaua.


Si cand zaharul a devenit o incantare ochiului (a se citi dizolvat si caramelizat doar pana la culoarea aurie) l-am unit intr-o dragoste vesnica cu draguta margarina Rama bronzata uniform cu cacaua. Sa nu va speriati ca se vor involbura nitel, repede de tot le impacati cu o spatula si trageti marea unire de pe foc.

Momentul propice pentru “marirea familiei” cu biscuitii nerabdatori. ( A se citi: adaugati biscuitii maruntiti).

Si totul sa se termine in perfecta armonie dati plus de gust cu esentele.
Eu am folosit vanilia, un strop de esenta de migdale si 2 linguri de apa de flori de portocal.
Pe planseta, pe hartie de copt am intins minunatia de salam care nu inceta sa parfumeze toata casa iar la mijloc am adaugat dulceata de trandafiri, stafide si un pic din sufletul meu.

Am rulat cu ajutorul hartiei de copt si i-am urat odihna placuta! In timp ce l-am invelit si cu o folie alimentara ca sa-l aburesc mai bine si sa se imprieteneasca aromele si cu biscuitii.



Tips: - de multe ori cand vreau sa construiesc o figurina 3D (de exemplu: un catel sau un volan si va urma un cap de urs) biscuitii ii maruntesc pana la nivel de pudra si modelajul e garantat.
- Luati cu incredere si gustati! Este putin crocant, putin nebun si te face sa te gandesti daca e chiar un produs de post!


Comentarii

Mery a spus…
👍👍👍👍
salamul de biscuiți este preferat si de familia me, il fac des in post , uite ca am sa_l fac desi aveam in plan sa fac cornulețe de post ;)
eu biscuitii nu_i mărunțesc chiar așa mult, ii fac bucatele si se modelează frumos :)
spor la gătit si prajiturit;)
Mery a spus…
Helloooo Carmen!
super rețeta ta de salam de biscuiți👍👍👍👍
il fac si eu destul de des in post ;)
tu ai o rețetă putin diferita de a mea ;)
spor la gătit si prajiturit !!!!
💋💜💋💜💋💜
Gina Bradea a spus…
De cand tot spun sa fac salam de biscuiti, sotul meu il adora. Tot aman, ca oricum numai el si totosii mananca dulciurile, si-s niste grasi toti 3, inclusiv motanii. :)
Mie-mi place sa le gatesc, ei se sacrifica, pentru ca eu doar gust, baiatul nu mananca dulciuri...
Sa te apuci serios de scris, femeie, ca te bat o saptamana! Imi place! :)
Carmen a spus…
Doamne Gina, m-am facut piele de gaina! Zicea lumea ca sa scriu, dar un cometariu venit de la tine ma onoreaza maxim. Plecaiune!!!! Mi-ai facut ziua frumoasa!
PanaCris a spus…
Hey. Chiar il am in plan in weekend :) Super fain! >:D<

Cele mai vizitate

Tort cu volan pentru Stefan

La multi ani, Stefan! Sa-mi traiesti!

Placinta trandafir

Plașantă trandahir pe repede si pe hèităreală! Dânsa nu s-o rășît dar iaca rațeta! Hai, iubiti-ma! 1 pachet de foi de placinta si 50 grame unt topit. Vedeti voi cum îl topiti. Eu mi-am făcut muci cuptorul cu microunde, mai bine îl puneam pe h'aragaz. Prim-as data se face un preludiu scurt cu forma. Se unge ca la masaj. Apoi se apuca cu nesaț o foaie, se vopsește cu untul pricinos si se aduna foaia evantai cu destele si se înșurubează, se pune fix în mijlocul formei următoarea foaie la fel dar adunata asa ca pentru a-ti face un evantai se pune în tava din locul unde se termina prima si se învârte după mijloc si ii dai înainte. Aceleași dejte de mai devreme asejeaza pliurile după cum ii place lu' ochiu. Se vâră cu talent strigând Oleee! în cuptor la 175 de grade. Cat își face treaba lui, tu faci treaba ta. Spargi cu placere 3 oua adaugi 200 gr zahar tos si le bâțâi o lecuta cu telul.asta după ce pe aragaz intr-un ibric se încălzesc 400 ml de lapte cu coaja de lămâie, un baton de

Cel mai si cel mai Cozonac autor Mircea Banu - Cozonac impleticit - pentru ca robot Kenwood

Tort pentru barbati (sani sau tate)

Si juniorul care incepuse sa se bucure..... Si ... "ïnculpata" incercand sa repare imperfectiunile Tortul este facut acum aproape 2 ani, nu-mi amintesc din ce l-am facut. Stiu doar ca sanii i-am croit din ce a cazut din lateralele tortului si am facut greseala de a insiropa blatul cupelor, sa va mai spun ca aveau tendinta de a se dezintegra? Pasta in care l-am imbracata a fost din marshmelow (daca am scris corect?) si evident ca n-a ajuns. Cu greu imi stapaneam lacrimile. Pe atunci n-aveam timp nici sa rasuflu si totusi l-am facut.

Ridiche decor

Nimic mai simplu si frumos decorul din ridiche. Avantajul este ca se poate face cu o zi inainte de masa festiva. Am sa las imaginile sa vorbeasca si daca apar intrebari va astept